Programme (PDF)
14-15 mai 2009
Salle : Nancy et Michel Gaucher
Salle de courrier électronique : United Rentals
Les salles de HEC Montréal sont équipées d'un projecteur à acétate conventionnelle (rétroprojecteur), d'un projecteur vidéo/data (canon) pour acétates électroniques relié à l'ordinateur de la salle (P4, 512Mo avec Windows XP Pro, Office 2003 et AcrobatReader 7.0). Vous pouvez également utiliser votre portable.
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Jeudi 14 mai 2009 |
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8:00 - 8:50 |
Inscription |
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8:50 - 9:00 |
Séance d'ouverture |
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9:00 - 10:00 |
Séance plénière 1, Président: Georges Zaccour
Meta Analysis of Multi-Brand, Multi-Outlet Channel
Systems |
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10:00 - 10:30 |
Pause-café |
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10:30 - 12:30 |
Session I, Président: Mark Parry
Group Buying Mechanisms under Quantity Discounts Disclosing Multiple Product
Attributes On the Effects of Myopia in
Marketing Channels Under the Dual-Role of Prices Resale Price Maintenance,
Channel Breadth, and Heterogeneous Retailers |
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12:30 -14:00 |
Dîner |
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14:00 -16:00 |
Session 2, Président: Raphael Thomadsen
The
Effect of Persuasive Advertisements on Product Line Decisions in a
distribution Channel Product Strategy for
Commercial Open Source Software Does Manufacturer Advertising
Crowd-In or Crowd-Out Retailer Advertising? Seeking an Aggressive
Competitor: How a Competitor’s Product Line Extensions Can Increase
Profits for All Firms |
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16:00 -16:30 |
Pause-café |
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16:30 -17:30 |
Exposé magistral I, Président: Arcan Nalca Coordination Mechanisms in Marketing Channels:
A Survey of Game Theory Models |
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Souper |
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Vendredi 15 mai 2009 |
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9:00 - 10:00 |
Séance plénière 2, Présidente: Sihem Taboubi Consequences of Using a Category Captain Jagmohan S. Raju, Wharton, University of Pennsylvania, USA |
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10:00 - 10:30 |
Pause-café |
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10:30 - 12:30 |
Session 3, Président: Rajeev Tyagi
Bundling and predatory pricing: a new perspective Competitive
Price-Matching Guarantees in an Uncertain Demand Environment Optimal Pricing for a Firm in
Recession Periods Producing a Conspicuous Product Sreya Kolay, Rajeev Tyagi, University of California, Irvine, USA |
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12:30 -14:00 |
Dîner |
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14:00 -16:00 |
Session 4, Président: Anthony Dukes
Optimal Reverse-Pricing Mechanisms Innovation Adoption
and Entry Defense under Spillovers Customer Ambivalence Toward
Interpersonal Conflict: A Psychoanalytic Game Theory Perspective Anthony Dukes, University of Southern California, USA |
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16:00 -16:30 |
Pause-café |
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16: 30 - 17:30 |
Exposé magistral II, Président: Peter M. Kort
Experimental Game Theory Methods for Behavioral Marketing Science |
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19:30 - |
Souper |